Saturday 15 March 2014

Turning sembilan belas tahun

Assalamualaikum..

7 Februari, 19 tahun lepas aku dilahirkan.
Ini adalah entry terperap. Hikss

Well busy la nk meng-update blog ni. Dah sebulan lebih kot birthday aku berlalu. Tapi tapi nk jugak story kt sini sebab aku rasa birthday tahun ni paling best!

Memula aku ingat tahun ni paling HAMBAR. Dah la birthday aku celebrate kt rumah je. Tengah mid semester break. Pastu time tu tengah sakit mata. Haa memang sayu lmao je suasana tu. Hee~

Baru feeling-feeling nak kena baling tepung+telur, kena bang bagai. Tapi takde semua tu. sob sob

Kita memang taktau masa depan kita..rite? Kat rumah memang super hambar. Tapi bila aku balik matrik, fulamak 3 kali aku makan kek seminggu tu. Aku terharu giloss. Terasa dihargai. Cehh.

First day balik matrik lepas cuti (hari Ahad), dok kemas-kemas barang dari rumah ,tetiba dapat mesej daripada Najiah si classmate. Dia tanya aku dah balik matrik belum? Pastu tanya kat mana? Time tu aku tak pikir pape pun. Sebab Najiah ni memang jenis concern. So tak pelik kalau dia caring bagai.

Lepas aku jawab text dia, aku pun landing atas katil, nak rilek-rilek. Penat kot naik kereta Shah Alam-Melaka.

Dalam 10 minit pastu tiba-tiba ada orang ketuk pintu bagi salam dan menyeru-nyeru nama aku. Dalam bilik time tu cuma ada aku dengan Ikin, roomates. Aku gagahkan diri bukak pintu, jeng jeng terus terpaku sebab Najiah, Fatin dan Fitra terjegul kat pintu dengan sebijik kek.


Dari kiri Fatin, Najiah, aku and Fitra
Serius terharu gilos. Perkataan yang keluar dari mulut aku time tu 'eeeiii korang' 'korang ni saje buat camni' haa tu je yang asyik aku cakap. Speechless gilos. Fatin tanya aku, 'ko ni terharu tak? Tak nangis pun?' Hahaha. Terharu tak semestinya kena menangis rite? Cuba tengok muka eksaited aku, tu dah membuktikan yang aku SANGAT TERHARU. 

Tau tak time cuti mid semester tu sekor diaorang takde pun yang wish aku. Tapi aku watlek watpeace sebab aku pikir diaorang terlupa atau buat-buat tak ingat. Perghh sekali baik punya plan diorang nak surprise kan aku. Thanks girls.


I senyum sampai ke telinga uolls :)




So sweet Najiah suapkan kek
Ni dak Paten yang bagi. Dia kata dah belanja kek, tak dapat dah hadiah lain. Ni je yang mampu nak bagi. Sampai sekarang tak makan lagi jajan ni.
Ok. Tu baru celebrated dengan 3 orang classmate~ Sekali malam lepas Al-mulk dapat lagi sebjik kek Secret's Recipe. Tapi yang ni kek kongsi la. Share kek dengan wingmate Ain Nazira. Birthday Ain pun time mid semester break hari tu.

Bersama Ain Nazira. Aku bertelekung sebab baru lepas Al-Mulk :P

Kek tu roomates Ain yang belanja. Atas kek tu takde nama aku sebab diaorang terlupa birthday aku pun baru je lepas. Tapi apa dehal? Aku memang menumpang je kek tu. Hihi. Kira bersyukur diaorang ajak potong and nyanyi lagu sama-sama. Happening gilos. Thanks korang celebrated birthday aku.

Time nak nyanyi lagu happy birthday pun, konon ada gimik letrik takde. Kitaorang kan baru lepas Al-Mulk time tu. Roomates Ain ada sorang budak Cina, Chong. Dia la yang tutup suis letrik. Satu aras takde letrik. Sekali bila kitaorang keluar bilik, terus terjojol kek kat luar bilik Dengan lilin bagai. Serius AMAZING!

Ok sekarang pasal roomates pulak. Diaorang pun ada buat birthday surprise kat aku. Diaorang buat paling lambat! Seminggu lepas balik matrik baru buat. Sampai aku ingat, diaorang memang taknak celebrate HARI BERANAK aku!

Nampak tak pengharapan yang tinggi di situ? Bila ingat balik, kelakau bonar. kahkah.

Diaorang just wish kat mesej time cuti hari tu. So aku consider memang takde celebration since masing-masing menyepi. Minggu lepas cuti tu memang busy teramat. Setiap hari keluar practice biodrama. Balik penat terus terlentang.

Dari kanan Cekin, Cekchah, Cekrah dan Cektul
Aku rasa surprise korang paling menjadi. Bravo! Memang tak disangka-sangka planning korang. Even bila kek tu dah sampai depan bilik, aku still BLURR birthday siapa time tu. Korang dah nyanyi bagai tapi aku tak dapat teka lagi korang nk celebrate aku. hahaha.

This is Mayzati.
Sebenarnya diaorang celebrate birthday May sekali. Planning dengan budak bilik depan. Birthday May dah lepas lama. Bulan bila tak ingat. Tapi tahun lepas la.




Muka den control ayu! Miza ko cacatkan gambar ni kenapa?
Thanks roomates, bilik depan sanggup belanja kitee kek. hihi
I got buku RAHSIA AURAT SEMPURNA dari this 'wanita ayu'..yang tertutup itu lebih indah. Tenkayu Fitra. Moga pahala dan ilmu dari buku ni akan terus mengalir buat hang~
Tudung tersenget time ni. Harap maaf!
Yeahh dapat cekelat cadberi! Dari classmates, Aqmal Naqiuddin. Thanks kemal. Aku bawak balik coklat ni ke rumah, macam piranha adik aku habiskan. :D


Ok ni baru cite pasal celebration kengkawan kat matrik~ Kawan sekolah SAMTISH, JBN punya cite belum lagi. Family, adik beradik semua belum. Tapi dah penat menaip.

Maka aku stop sampai sini dulu. :p






No comments:

Post a Comment