Wednesday 6 April 2016

Bila Hafiz memujuk

Assalamualaikum..

Hmm aku tak tau la lately ni emotional gila. Benda kecik pun rasa nak marah, rasa nak berayaq mata. Pastu rasa macam hopeless gila. Serius.

Satu sebab mungkin hormon tak stabil. Pastu stress belajar, semua kelaut. Test semua taktau apa aku tembak. Dah bukan tembak, bom semua aku dah guna. Teruk gila.

Semalam tetiba Hafiz, whatsapp. Dia tegur DP ws aku yang baru tukar gemuk macam kingkong. Ciss.

Pastu apa lagi, aku terus la mengadu nasib kat dia. Hmm kadang-kadang aku rasa, Hafiz tu yang abang aku. Aku ni adik dia.

Ni dialognya.

Hafiz: Gemuk king kong

Tyra: Apa? Ktyra tengah stress la sekarang ni. Belajar apa semua tak masuk.

Hafiz: Biasa lah belajar tak masuk. Solat hajat kalau boleh.

Pastu dia bagi ni..

'Nah amalkan. Baca Yassin setiap hari, biasakan. Al-mulk pun biasakan. Sentiasa muhasabah diri. Jangan bagi kemurungan menguasai diri.'

Tyra: Hahaha. It's give me tears la.

Hafiz: Jangan lupa bersenam.

Tyra: Nak peluk.

Hafiz: Strong mind start with strong body.

Tyra: Takde masa nak bersenam.

Hafiz: Tak semestinya setiap hari bersenam.

Tyra: Stress.

Hafiz: Pagi minggu jogging okay je. Ajak kawan.

Tyra: Rasa macam nak bunuh orang.

Hafiz: Stress. Biasalah. Pelajar dicipta untuk stress. Mana ada students tak stress.

Tyra: Rasa macam nak marah. Kawan ajak makan pun malas. Takde mood semedang. Maybe nak period kot. Grr.

Hafiz: Rasa marah, istighfar. Kawan Apis ajar.

Tyra: Dah try istighfar.

Hafiz: Sentiasa kena gelak. Macam orang gila pun takpe. Bukan berlakon bahagia tapi cuba bahagia.

Tyra: Kawan usik sikit je pun rasa macam nak mengamuk. Better diam kan. Hari ni iolls diam je. Malas nak bercampur masyarakat. :'(

Hafiz: Ingat lah, Allah tu jua pencipta stress. Maka dia juga pengubatnya.

Tyra: Haa nak nangis. Dah nangis dah pun.

*aku time ni tengah dengar lagu kat phone. Tetiba lagu Al-Haq (AC Mizal & Mawi) Macam timing gila lagu ni. Lirik nya. Dengan nasihat yang Hafiz bagi.

Ada lagi ws benda lain. Pastu dah nak byee.

Tetiba Hafiz bagi lagu/audio One Call Away (Charlie Puth). Hafiz suruh dengar lagu tu. Lagu ni macam sweet. Kalau aku ni bukan kakak dia, dah lama melting. LoL.

Last dia pesan jangan stress. Okay. I will.

Thanks Hafiz. Sorry dapat kakak mengada camni. Out of control. Hehe.

So memang nampak la kan adik lagi matang dari kakak dia yang haruuu ni?





No comments:

Post a Comment