Sunday 14 September 2014

Being heartless..can I?

Assalamualaikum..

Hmm dah lama tak menyendeng dekat blog ni. Kesibukan segala mak nenek. Sibuk dengan urusan duniawi sebenarnya. Huwaaa.

Kadang-kadang aku nak je tulis blog tapi sekali aku menulis kat blog ni mau amik masa 2-3 jam. Haa betul tak tipu. Dengan masa sebanyak tu lebih baik dihabiskan dengan menjadi ratu tidur. Kan? Haha.

Ehh tak la. Masa sebanyak tu, rasanya sangatlah bazir kalau aku dok melangut depan laptop. Menulis benda tah pape. So malas it's the reason.

Kali ni aku nak mencoret pasal being heartless..can I?

Haha. Looks like i am depression? Huh. Absolutely.


Ntah la. Korang pernah tak rasa malas nk pikir pape? Malas nak buat pape? Rasa lantak la. Ikut je segala telunjuk orang lain. Padahal sebenarnya kau nak memberontak.

Haa tu la yang aku rasa sekarang. Serius luar nampak happy, dalam air mata darah tak henti mengalir.

Perghh amik kau perumpaan aku.

Aku rasa kehidupan aku ni fake la. Bosan. Hambar.

Sometimes rasa nak lari jauh-jauh. Stress. Sebab tu plan minggu ni nak balik, aku memang berusaha gila nak balik. Tak kira la alasan apa pun. Asalkan boleh balik!

Kenapa aku rasa macam ni?

Haa nanti ada la tu bg nasihat, dekatkan diri dengan Allah.

Hmm memang betul tu. Allah la sebaik-baik pendengar~

Aku penat nak ikut telunjuk orang. This not me.

Sometimes bila aku luahkan apa yang aku tak puas hati, orang lain pulak kecik hati.

So sekarang ni, aku nak jadi heartless. Boleh?

Biar apa orang nak cakap pun, aku telan je.

Marah macam mana pun aku, diam je.

Bila aku concern, orang tak appreciate. Tak payah nak sedih.

Rasa tak selesa pun, diam je.

Biar mereka nampak senyuman aku.

Walaupun its is totally fake?

I'm just human being. Not angel.

Sekian.







No comments:

Post a Comment